Patric och Mona med en av företagets bilar
Sölvesborg
Patric Nyberg och hustrun Mona har startat sitt företag jpn facility management AB i Sverige efter att gemensamt de sista 13 åren bott utomlands i bland annat Nigeria och Sydafrika. Företagsidén föddes under ett besök på en safaripark i norra Sydafrika.
– Vår hemmabas har blivit Blekinge och närmare bestämt Sölvesborg. Här känner vi närheten till naturen och havet samt att familjen finns på tryggt avstånd i Kristianstad.
Det känns mycket bra, säger Patric.
Under sina många år i Afrika upplevde de hur viktigt det är med god serviceanda, förtroende, personligt ansvar samt engagemang och ett starkt relationsbyggande.
–  Detta har vi tagit med oss hem nu när vi har flyttat tillbaka till Sverige. Vårt mål är inte att bygga upp ett stort företag, utan målet är att ha hög kvalitet samt ge kunderna bästa service och befästa goda kundrelationer, fortsätter Patric.
Kvalité och service är ledord
JPN facility management AB är ett litet familjeföretag som är verksamt i Blekinge och Skåne.
Patric och Mona erbjuder alla sina kunder en kundanpassad service när det gäller en ren och trivsam inomhus- utomhusmiljö, fönsterputsning, trädgårdsskötsel och fastighetsskötsel.
Företaget har både privatpersoner och företag som kunder och varje kund är unik och har sina krav och önskemål om vad och hur de vill ha arbetet utfört. Viktigt med kundrelationerna är god kommunikation som utgår ifrån kundens önskemål. Patric och Monas långa erfarenhet med olika internationella byggprojekt och med arbetsområden inom facility management har gett dem en gedigen grund att stå på.
– Oavsett omfattningen är våra tjänster utformade efter kundens behov så att kunden kan lägga energi på sin fritid och verksamhet, poängterar Mona.
-Vi kallar det inte för städning eller lokalvård. Vi kallar det “Inomhusmiljö”. För det vi gör är att förbättra inomhusmiljön i hem och på arbetsplatser. Mycket av vår tid vistas vi inomhus och därför är det viktigt att vi har det rent och fint omkring oss. Med tydliga avtal och instruktioner ser vi till att det blir städat precis som kunden önskar det, säger Mona.
Glasklara fönster gör skillnad!
– Få saker ger så positiva effekter på ett hem som rena fönster. Det är lätt att glömma bort hur viktigt det är med rena fönster för att skapa känslan av ett fräscht och trivsamt hem, säger Patric. Förutom att själva fönsterrutorna blir rena så ökas ljusinsläppet avsevärt, vilket ger varje rum ett lyft.
Man kan välja att beställa fönsterputsning som en regelbunden tjänst, likt ett ”abonnemang”.
Detta koncept innebär att kunden får sina utvändiga fönster putsade fyra till sex gånger per år enligt ett schema. Eller så kan man beställa fönsterputs för enstaka tillfällen. Resultatet blir alltid glasklara utsikter till ett mycket bra pris – Det är ju ”glasklart”, betonar Patric.
Focus på fastighets- och trädgårdsskötsel
jpn facility management AB erbjuder inre och yttre fastighetsskötsel där de har ett komplett underhållsprogram som skapar en välskött fastighet både för hyresgästen och hyresvärden. Vi erbjuder också löpande tillsyn av trädgårdsskötsel, så att man som kund kan luta sig tillbaka och lita på att jobbet blir utfört.
– Vi gör det lätt för dig att köpa bra tjänster och service som du kan känna dig trygg med. Då slipper du alla tråkiga måsten och får glädje på köpet. Självklart arbetar vi med Rot och Rut, avslutar Patric.
INFO-Bladet önskar Patric och Mona lycka till med sitt företagande.
Text & Foto:  Patrik Lundin